۵ قانون طلایی در کاهش وزن

بر اساس مطالعات ، تجمع چربی در نقاط مختلف بدن ، ما را درباره ی بسیاری از عادات شخصی در زندگی آگاه می نماید و همچنین چگونگی کاهش وزن و چربی سوزی صحیح و متناسب با نوع اضافه وزن در بدن را برای ما توضیح می دهد.

پنج قانون در کاهش وزن

در این مقاله به پنج قانون مهم در کاهش وزن ، که بر اساس ناحیه ای که چربی در آن تجمع یافته طراحی شده اند ، می پردازیم.

بالا تنه

اگر ذخیره ی چربی در قسمت ساعد ، دست ها ، پشت ، شانه ها ، قفسه سینه و دور کمر بیش از حد نرمال باشد یعنی شما از نظر فیزیکی فعالیت چندانی ندارید و همچنین از مواد غذایی ناسالم استفاده می کنید.

بنابراین ، بهتر است در رژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد نمایید و مصرف روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری را در برنامه ی ی خود در نظر بگیرید. پنج نوبت ورزش در هفته به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه کافی به نظر می رسد. برای نتیجه گیری بهتر ، به انجام تمرینات ورزشی ، که روی بالا تنه تمرکز بیشتری دارند ، بپردازید.

نواحی شکمی ( از ناف تا بالای کمر)

اگر کمر ، بالای شکم و پشت ناحیه ای است که بیشترین تجمع چربی را دارد ، یعنی بدن شما بیش از حد کورتیزول ، یا همان هورمون استرس ، تولید می کند.

به همین جهت بهتر است خود را با یک سری از تمرینات یوگا و پیلاتس درگیر کنید. همچنین غذاهای سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر مصرف نمایید.

تمام پشت ، قفسه ی سینه و نواحی شکمی

اگر افزایش وزن در این ناحیه بیشتر باشد ، احتمالا شما رژیم غذایی ناسالمی دارید و یا وعده های غذایی شما از نظم خاصی برخوردار نیستند و تحت چنین شرایطی در وعده های موجود پرخوری می کنید. علاوه بر این ، فعالیت بدنی کافی ندارید.

برای کاهش وزن ، مواد غذایی سالم را جایگزین مواد غذایی موجود در رژیم فعلی خود نمایید. در روز ۵ وعده ی غذایی برای خود در نظر بگیرید ، خوردن غذا در این وعده ها باید متعادل باشد. همچنین به فعالیت های بیشتر بدنی مثل شنا ، ورزش های مختص کمر و شکم بپردازید . پیاده روی را فراموش نکنید.

ناحیه ی شکمی ، ران و باسن

این ناحیه را در بانوان ، منطقه ی بحرانی می نامند و این بدان معناست که تجمع چربی در این ناحیه نشانه ی کمبود فعالیت های ورزشی است. دوچرخه سواری ، تمرینات مختص پایین تنه برای برطرف کردن چاقی این ناحیه از بدن مفید خواهد بود.

همچنین بخوانید  مواد و غذاهای چربی سوز شکم و پهلو

ناحیه ی شکمی ، باسن و کل پا

در اکثر موارد ، زنان چاقی را در ناحیه ی پایین تنه خود تجربه می کنند که این مشکل می تواند در نتیجه ی بارداری پدید آید. باز هم انجام فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه برای از بین بردن چربی بیش از حد این نواحی پیشنهاد می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *