۱۰ غذای برتر برای داشتن شکمی صاف

همه ما می دانیم که بهترین روش برای داشتن شکمی صاف انجام ورزشهای شکمی است. چند نوع غذای محدود وجود دارند که به شما کمک می کنند که زودتر به تناسب اندام برسید.

غذاهایی که شکم شما را صاف می کنند دارای مواد مغذی می باشند که نفخ شکم را کاهش داده و چربی شکمتان را آب می کنند.

برای داشتن شکمی صاف باید این ۱۰ غذا را وارد برنامه غذاییتان کنید تا حس خوب لاغری به شما دست دهد.

  1. ماست

ماست سرشار از پروتئین است و می توانید میان وعده کاملی برای شما باشد که می توانید آن را در هر ساعت از شبانه روز که تمایل داشته باشید بخورید. آیا می دانید ماست به شما کمک می کند که شکمی صاف داشته باشید؟

پروتئین موجود در ماست به شما کمک می کند که دچار اضافه وزن نشوید. با خوردن ماست احساس سیری به شما دست می دهید. می توانید به ماست میوه مورد دلخواهتان را اضافه کنید و از مزه آن لذت ببرید.

  1. میوه های خانواده تمشک

این نوع میوه ها دارای میزان کم شکر بوده و سرشار از آنتی اکسیدانها می باشند و می توانند میان وعده بسیار خوبی برای شما باشند. با نوشیدن روزانه یک لیوان از آب این میوه ها شکمتان را صافتر کنید.

میوه های خانواده تمشک میزان هضم غذا را افزایش داده و میزان قند خون را تنظیم می کنند، در نتیجه باعث کاهش نفخ معده می شوند. این میوه ها می توانند انرژی زیادی را در اواسط روز و یا در هنگام کار کردن به شما بدهند.

  1. تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل اینکه سرشار از عناصر چربی سوز طبیعی مانند پروتئین است، از جمله غذاهاییست که برای چربی شکم بسیار مفید است.

در واقع تخم مرغ به دلیل آمینو اسیدهای موجود در آن که از عناصر اصلی سازنده سلول به شمار می روند، در جمله یکی از بهترین غذاهاست. خوردن تخم مرغ در صبح به شما کمک می کند که کمتر غذا بخورید و به سراغ غذاهای سالمتر بروید.

  1. تنقلات

تنقلات سرشار از چربی هستند اما اگر اعتدال را در خوردنشان رعایت کنید به شما کمک می کنند که از وزنتان بکاهید. یک مشت تنقلات بهترین روش خوردن چربی است که شما هر روز باید مصرف کنید.

تنقلات سرشار از پروتئین و فیبر هستند که به شما کمک می کنند میزان قند خونتان ثابت بماند وچربیهای شکمتان آب شود. پسته، بادام، گردو و دیگر تنقلات را در برنامه غذاییتان وارد کنید تا صاحب شکمی صاف شوید.

  1. ماهی

ماهی متابولیسم بدن را افزایش می دهد و جلوی اضافه وزن را می گیرد. ماهی سرشار از پروتئین است. ماهی تونا و قزل آلا سرشار از امگا ۳ می باشند که به شما کمک می کنند از وزنتان بکاهید و چربی بیشتری را بسوزانید. ماهی علاوه بر مزه لذیذ آن غذایی است که طبخ آن بسیار ساده است.

  1. سویا

سویا سرشار از پروتئین و فیبر است و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. بعلاوه سویا روان است و می توانید آن را در انواع سوپها استفاده کنید. حتی می توانید بو داده آن را بصورت تنقلات مصرف کنید.

  1. سیب

سیب غذایی بسیار جالب و شگفت انگیز است و جزو یکی از سالمترین غذاهاست که می توانید هر روز از آن استفاده کنید. هر سیب حاوی ۵ گرم فیبر و همچنین پکتین است که یک چربی سوز طبیعی است.

همچنین بخوانید  خواص آب هویج :10 نکته که خوردن آب هویج را اجباری می کند!!!

میزان کالری و قند سیب پایین است به همین دلیل میان وعده ای عالی به شمار می رود. مطالعات نشان می دهد کسانی که روزانه حداقل یک عدد سیب می خورند وزنشان را راحتر از کسانی که اصلا سیب نمی خورند از دست می دهند.

  1. سبزیجات با برگهای سبز تیره

این سبزیجات سرشار از مواد مغذی و فیبر می باشند. سالاد حاوی این سبزیجات، بهترین غذایی است که به شما کمک می کند شکمتان صاف شود. وقتی که ماهی و مرغ مصرف می کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی این نوع سبزیجات را همراه آنها می خورید. این سبزیجات به شما کمک می کنند که سطح انرژی بدنتان بالا رود و احساس بهتری به شما دست دهد و لاغرتر شوید.

  1. دانه کینوا

کینوا حاوی ۱۱ گرم پروتئین است و هر نصف لیوان از آن، حاوی ۵ گرم فیبر است. این غله سبوس دار بسیار خوشمزه است و می توانید به عنوان یکی از مخلفات شام از آن استفاده کنید. این دانه جویدنی چیزی مابین گندم و برنج است. آن را امتحان کنید بدون شک از آن خوشتان می آید.

  1. آووکادو

آووکادو یکی از مغذی ترین میوه هاست که شما می توانید در رژیم غذاییتان از آن استفاده کنید. کافیست آووکادو را نصف کنید تا با خوردن نصف آن ۱۵ گرم از فیبر آن را وارد بدنتان کنید و این، احساس گرسنگی شما را از بین می برد. می توانید ¼ فنجان آووکادوی تازه بخورید تا چربیهای اشباع شده آن چربیهای شکم شما را آب کنند.

همان طور که می بینید این غذاهای مغذی و خوشمزه به شما کمک می کنند چربیهای شکمتان را آب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *