رژیم جوجه و چای سبز!

صبحانه ناشتا: ۱ فنجان چای سبز + نیم ساعت ورزش هوازی
۱ساعت تا ۲ ساعت بعد :
۱کف دست نان تست جو یا نان جو + ۱ قوطی کبریت پنیر کم چرب و کم نمک + ۱فنجان چای سبز

میان وعده صبح : ۲ فنجان چای سبز + ۱ عدد سیب با پوست

نهار:۱سیخ جوجه کباب اندازه ۲۵۰ گرم گوشت سینه مرغ بدون چربی و روغن و پوست یا همین اندازه گوشت مرغ پخته یا گریل شده…

میان وعده بعد از ظهر: ۲ فنجان چای سبز نهایتا تا ۵ساعت قبل از خواب+ ۱عدد میوه فصل

شام: سالاد کاهو (شامل سینه مرغ پخته بدون روغن خرد شده ۱۰۰ گرم. کاهو خرد شده ۲ لیوان. کلم سفید و قرمز خرد شده ۱ لیوان. ۲قاشق نخود فرنگی) + سس روغن زیتون و ماست (۱ ق روغن زیتون + ۲ق ماست و ادویه)

نکته : در طول روز حتما ۸ لیوان اب خورده شود ورزش روزانه بهتر است همان ساعت گفته شده باشد ولی میتوان وعده صبحانه کامل خورده شود بدون ورزش…ولی این رژیم با ورزش روزانه نتیجه بهتری خواهد داشت…میتوان ساعت ورزش را تغییر داد.
میتوان به جای مرغ ظهر ۱۵۰ گرم گوشت قرمز کبابی یا پخته بدون روغن و چربی استفاده کرد یا ۲۰۰ گرم ماهی کباب یا گریل یا بخار پز بدون پوست…
به جای شام هم میتوان ۱ کاسه ماست و خیار جایگزین کرد…(۱لیوان ماست کم چرب.۲ عدد خیار خرد شده…سبزی خرد شده +۲عدد گردو و ۱۰ عدد کشمش)

رژیم چای سبز دستورالعمل بسیار ساده ای دارد و فردی که قصد دارد این رژیم را بگیرد فقط باید از چند دستور ساده پیروی کند.

۱ – در رژیم چای سبز شما باید هر روز بین سه تا شش فنجان چای سبز بنوشید .

۲ – چای سبز مقدار کمی کافئین دارد اما همین مقدار کم کافئین می تواند اشتهای شما را سرکوب کند

۳ – .اگرچه نوشیدن چای سبز باعث می شود اشتهای شما کاهش یابد اما انرژی شما افزایش می دهد بنابراین وقتی از این رژیم استفاده می کنید با کم شدن مقدار کالری مصرفی شما ، انرژی شما کاهش نمی یابد و احساس ضعف و خستگی نمی کنید. اما توجه داشته باشید که شما نباید در طول یک روز بیش از ۶ فنجان چای سبز بنوشید زیرا در این صورت میزان مصرف کافئین شما افزایش می یابد و شما ممکن است عوارض مصرف بیش از حد کافئین را تجربه کنید.

۴ – بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز ، صبح و بین وعده های غذایی روزانه است. نوشیدن چای سبز در هنگام صبح بسیار مفید است زیرا کافئین موجود در آن شما را برای گذراندن یک روز پر کار آماده می کند.نوشیدن چای سبز در بین وعده های غذایی هم بسیار مفید و موثر است زیرا باعث می شود شما انرژی بیشتری داشته باشید و به خوردن میان وعده احتیاج نداشته باشید.

همچنین بخوانید  چه سوپهایی به کاهش وزن کمک می کند؟

۵ – از نوشیدن چای سبز در ساعات آخر شب خود داری کنید زیرا کافئین موجود درآن ممکن است شما را بی خواب کند.

۶ – هدف شما از گرفتن این رژیم کاهش وزن است بنابراین نباید افزودنی های چاق کننده به چای خود اضافه کنید. شیرین کننده ها و افزودنی هایی مثل عسل، شکر ، شیر و خامه ، همگی کالری دارند بنابراین باید از مصرف آنها پرهیز کنید . علاوه بر این ، اگر می توانید چای سبز را بدون قند و یا هر گونه شیرینی مصرف کنید . اگر چای سبز درجه یک تهیه کنید حاوی مقدار زیادی کاتچین است و طعم لذت بخشی دارد .
اگر بخواهید به هر فنجان چای خود کالری اضافه کنید ، به هدف نهایی خود که کاهش وزن است نمی رسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *