رژیم تثبیت وزن

پس از گرفتن رژیم غذایی لاغری مهمترین مساله تثبیت وزن می باشد؛ اینکه چگونه عمل کنیم تا وزن ما ثابت بماند و کلیه زحمت های ما جهت کاه وزن به هدر نرود.اینکه چگونه عمل کنیم تا وزن ما ثابت بماند در قسمت زیر آمده است:

رژیم تثبیت وزن:

رژیم غذایی برای تثبیت وزن باید اینگونه باشد.

این مواد غذایی را می توانید بدون هیج مرزی بخورید: میوه های تازه، سبزیهای تازه خام و پخخته شده، هویج و دیگر سبزی های ریشه ای ، تمام سالادهای سبزیجات، چاشنیها ، دانه های کامل غلات( برای مثال برنج قهوه ای و گندم سبوس دار)، پاستای گندم کامل، نان کامل، کورن فلکس صبحانه حاوی غلات کامل، زرد آلوی خشک، آلوها، حبوبات ( برای مثال لوبیای قرمز ، نخودها، لوبیاهای روغنی،عدس ها) ، تمام ماهی ها و صدف ها، ماست کم چرب ، پنیر کم چرب، شیر بدون چربی، ماکیان(پوست کنده).

 

این مواد غذایی را باید با احتیاط و رعایت بیشتری بخورید: غلات تصفیه شده(برای مثال نان سفید) ، روغنهای طبخ غذا با کیفیت خوب(مانند روغن زیتون، زوغن گردو، روغن بادام) ، میوه های خشک به غیر از مواردی که در چراغ سبزذکر شد ، ماست با چربی متوسط، شیر نیمه چرب، مغزهای تازه و بذرها (نه به شکل نمکی و کبابی) ، گوشتهای فرآوری شده و آماده (ترجیحا کم چرب) ، آبمیوه ها.

 

این مواد غذایی را یا نخورید و اگر می خورید در مقدار بسیار کم بخورید:  کیک ها، بیسکویت ها، شکلاتها، شیرینی ها، پودینگ، کره، کله پاچه، مارگارین، کرم وخامه، کلوچه، اسنکهای کوچک نمکی، پنیرخامه ای، تولیدات گوشتی و گوشتهای چرب ، نوشیدنی های شکری، غذاهایی که عمیقا سرخ شده است، چیپس ها، انواع فست فود شامل سیب زمینی سرخ کرده، سوسیس و کالباس.

این روش یکی از بهترین روش ها برای ثابت ماندن وزن بدن و همچنین حفظ سلامتی است.

همچنین بخوانید  رژیم کانادایی 15 روزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *